Genieten in Hoi An

17 juli 2015 - Hoi An, Vietnam

De afgelopen dagen hebben we genoten van het strand van Hoi An. Heerlijk zeewater, niet diep en mooie golven. Rutger en Hugo vermaken zich erg goed met body boarden. Lekker relaxen onder de parasol met een koel drankje is wel nodig, gezien de felle zon. Er zijn hier tal van restaurantjes met allemaal lekker eten. De variatie is groot en het meeste is zo ontzettend lekker.

Op donderdag zouden we gaan vissen. Marco wilde graag vissen en dat je daarna je vis kan eten die je gevangen hebt. Onze gids had een vriend en dat zou een leuke tocht worden. Op zich was het wel leuk, maar niet wat we verwacht hadden. Eigenlijk was het een groep die kookles ging volgen. Dus eerst naar de markt van Hoi An. Je kijkt je ogen uit. Naar alle kleuren, mensen en wat er voorbij komt. Daarna naar de rivier waar we zouden gaan vissen. Het was een leuk tochtje en je zag veel van de lokale vissers. We stopten bij een boot waar Marco en de jongens snel een keer mochten proberen met een visnet te werpen om vis te vangen. Helaas niet gelukt. Daarna een kort tochtje in een vissersmandje van bamboe. Toen kwamen we bij het restaurant. Hier mochten we in een vijvertje vissen. 3 keer raden wie als eerste beet had... Ik!  Rutger had er 2 gevangen. Nou ja, was grappig, maar voldeed niet echt aan de verwachtingen. Wij kregen een lunch terwijl de rest van de groep aan de kookles begon.

Dus we wilden een nieuwe poging voor het vissen. Vanochtend zijn we met de speedboot naar Cham Island gegaan. Vanaf daar gingen we naar een rustige baai en kwamen de hengels te voorschijn . Hugo had als eerste beet en vervolgens had Rutger er nog 3 gevangen. Tijdens de lunch hebben we deze visjes opgepeuzeld. Volgens Rutger en Hugo is er niets zo lekker als zelf gevangen vis!
We hebben nog eventjes gesnorkeld en toen konden we nog even relaxen aan het strand. Marco had veel belangstelling van de Vietnamezen. Hij moest samen met ze op de foto :-)

Vietnamezen zijn erg vriendelijk. Ze vragen waar je vandaan komt. Wanneer je Nederland zegt roepen ze direct voetbal en hun favoriete speler. Vervolgens vragen ze hoe oud Rutger en Hugo zijn en dan zeggen ze ' handsome boys'.

Straks de op maat gemaakte blouse en shirt van Marco en Rutger ophalen. Ik heb handgemaakte leren slippers! Is allemaal hier om de hoek bij het hotel. Een erg gezellig stukje straat waar we zitten.

Ondertussen zijn we in het hotel ook nog van kamer gewisseld en hebben we nu uitzicht op de rivier.

Kortom, genieten, genieten, genieten ....

1. Erna:
    17 juli 2015
    Hoi, de visjes zien er goed uit. Het uitzicht vanuit de hotelkamer hebben we gezien, mooi met de palmbomen en de rivier
    Groetjes van ons en natuurlijk veel plezier de komende dagen!
    Pap en mam