Dag Hoi An, op naar Ho Chi Minh City

21 juli 2015 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Op maandag hebben we Hoi An verlaten en zijn we naar Ho Chi Minh City gevlogen.

We kijken terug op een heerlijke week in Hoi An. Zondag was het een beetje druilerig weer. Warme regen :-) We zijn 's ochtends naar Hoi An gegaan. De Japanse brug gefotografeerd en nog wat geshopt. Marco en ik hebben allebei een mooie leren tas gekocht. Nog een heel gedoe om op een goede prijs uit te komen. In veel winkels verkopen ze ongeveer dezelfde tassen. In de ene winkel beginnen ze bij 150 dollar en in de andere bij 70 dollar. Tja, wat is dan een goed bedrag?! Uiteindelijk is de tas van Marco nog diezelfde dag gemaakt en jij werd  's avonds in het hotel afgeleverd. Goede service! 's avonds gegeten in ons favoriete strandtentje. Wat verschillende dingen geproefd waarvan we de naam niet weten, maar het leken een soort reuze mosselen. Ook nog king prawns en krab. Wat gaan we straks in NL dat lekkere eten missen!

Rutger en Hugo hadden Vietnamese voetbalvrienden gemaakt op het strand. Iedere middag lekker voetballen en daarna samen zwemmen in zee. Op zaterdag en zondagavond hadden ze ook nog 's avonds afgesproken. Was leuk voor R&H. Ze zijn nu geconnect op facebook dus het contact kant blijven :-)

Op maandag is het dan toch echt tijd om Hoi An te verlaten.  Wanneer we bij het vliegveld aankomen wordt ons gevraagd of we een vlucht eerder willen die over een half uur vertrekt. We zien dat onze eigen vlucht al 20 minuten vertraging heeft dus we maken graag gebruik van dit aanbod! Dus we vliegen langs de douane en stappen zo het vliegtuig in. Nog nooit zo snel in een vliegtuig gestapt! Nog snel met de contactpersoon van de reis gebeld om dit te melden en ja hoor onze nieuwe gids staat keurig klaar wanneer we in HCMC uitstappen.

We worden bij ons hotel afgezet en dat ligt midden in de stad. De stad heeft een moderne uitstraling. Hoge gebouwen, druk verkeer, luxe winkels. Uiteraard ontbreken de brommers niet in het straatbeeld. We hebben door onze eerdere vlucht lekker de tijd om op stap te gaan.

We hebben een beetje moeite om een leuk restaurant te vinden. Uiteindelijk vinden we iets leuks, eten lekker en dan is het weer nachtmarkttijd. We scoren weer van allerlei dingen. Ook hier is afdingen weer de kunst. Zal nooit mijn hobby worden, maar het begint te wennen.

Wifi doet het niet zo goed in het hotel, dus foto's volgen...

1. Erna:
    21 juli 2015
    Hoi nog even genieten van de nieuwe omgeving wat veel indrukken ook voor de jongens. Veel plezier!
    Groetjes
    Pap en mam