Lombok en Gili T

9 augustus 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Wat is Lombok mooi. Althans het strand. Het binnenland hebben we niet gezien. Denk dat we nog maar eens terug moeten.

Maandagmiddag gaat Rutger nog een potje voetballen in het San Siro van Lombok, volgens de surfleraar dan. Wanneer hij hoort dat Rutger voetbalt nodigt hij hem uit om mee te doen. Dat doet Rutger. Op een veldje waar af en toe nog een brommer over tuft spelen ze.

Maandagavond eten we aan het strand en op de terugweg komen we langs een bar waar een mooie pooltafel staat. Dit is Hugo's nieuwe hobby! Super aardige jongens runnen daar de boel. Er is verder niets te doen dus 1 kletst met Marco en de ander schuift stoelen aan de kant zodat Rutger en Hugo optimaal de ballen kunnen raken en haalt hulpstukken tevoorschijn. Ik kan niet anders zeggen dat als je in kleine restaurants, bars of winkels komt de mensen echt super aardig zijn. Ik vind het ook grappig dat ze in restaurants telkens je bestelling herhalen. Ze noemen dan de dingen op om er denk ik zeker van te zijn dat ze het juiste voor je brengen.

Dinsdag doen we niet veel bijzonders. Lekker relaxen. Het zwembad is mooi en je hebt een prachtig uitzicht. Je kunt niet echt zwemmen in de zee door de sterke golven en de stenen.

Op woensdag gaan we naar Gili T. We worden met een speedboot over gebracht. Heftig vaartje. Flinke golven! Bij het hotel aangekomen blijkt het overboekt te zijn. Er wordt ons een andere kamer aangeboden aan de andere, rustige, kant van het eiland. Hij belooft een upgrade. We kunnen dan donderdag alsnog in dit hotel. Dat klinkt goed. Met paard en wagen, buiten de fiets en de benenwagen het enigevervoer op dit eiland, gaan we naar dit hotel. In omtrek is Gili T. 9 km. Dus niet groot. We krijgen een soort hotelkamer. Voelt niet echt als een upgrade. We zijn eerst maar eens lekker gaan lunchen aan het strand. Marco vraagt wat je hier kunt doen. Antwoord van de ober: relax and wait for de sunset :-)

Bij de lunch toch besloten er iets van te zeggen. Voot het eerst in mijn leven geklaagd over een kamer die op zich goed is maar niet voldoet aan de verwachting. Ineens krijgen we mooie kamers en morgen gaan we naar het hotel dat we eigenlijk geboekt hadden. Dan is het al bijna sunsettime! Dus we gaan lekker nasr het strand, bestellen een happy hour cocktail en verbazen ons weer over de mooie kleuren van de lucht.

Nu hebben we heerlijk gegeten, zijn de jongens nog even aan het voetballen op het strand en drinken wij ons biertje.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erna:
    9 augustus 2017
    Wel een mooie zonsondergang op Lombok.