Dag Bali, hallo Lombok

7 augustus 2017 - Senggigi, Indonesië

Het is al weer zaterdag, onze laatste dag in Ubud en daarmee ook op Bali. Er staat ons deze dag weer iets leuks te wachten. We gaan raften! We worden eerst naar de eindplek gebracht om onze spullen neer te leggen en dan gaan we naar het startpunt. We zitten met z'n zessen in de boot en de instructeur. We moeten flink wat trappen af en dan stappen we in de boot. Het is een prachtige route. De Ayun rivier loopt door een kloof, waardoor je door een oase van groen vaart. Het is een leuke tocht. Af en toe zijn het flink wilde stukken, wat de heren natuurlijk geweldig vinden. Na afloop is aan alles gedacht door de organisatie: handdoeken, plastic tassen voor je natte kleding (echt nodig, want we zijn goed nat geworden), een lekkere warme douche en daarna een lunch. Het was een top trip!
Gelukkig is weer zoals het hoort bij dit seizoen: droog! Dus we zitten nu heerlijk bij ons zwembad. In de middag wandelen we naar Ubud. Via de achteruitgang van het hotel loop je via kleine dorpjes naar het centrum. We vermaken ons met wat geshop, mensen kijken en lekker eten.
Zondagochtend vertrekken we naar Lombok. We worden opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Met de chauffeur hebben we het over het eten op Bali. Zij eten geen koeienvlees, omdat de koe hun vriend is, zoals hij zegt. Hij helpt ze op het land. De mensen vragen altijd waar je vandaan komt. Bij Nederland roepen ze altijd Amsterdam. Als je dan zegt dat je aan de andere kant woont, vlakbij Duitsland vinden ze het heel grappig dat je zo de grens over kunt steken.
We hebben een korte vlucht naar Lombok, een half uur. Op Lombok staat een grote rammelbus met gordijntjes voor de ramen voor ons klaar. Het is een uurtje rijden naar het hotel. Lombok is een andere wereld. Het is islamitisch en we zien wel 20 moskeen onderweg. Verder is hier ook alles laagbouw, net als op Bali. We hadden gehoord dat op Bali de huizen niet hoger mogen zijn dan een palmboom :-) Ook zien we de Lombokse Ferrari: paard en wagen hebben ze hier nog.
Het hotel waar we zitten ligt direct aan het strand. Een prachtige plek! Hier gaan we een paar dagen chillen, zoals Hugo zegt. We eten bij een tentje op het strand en genieten van de mooie zonsondergang.
Op maandagochtend begin in met een bezoekje aan de Spa en de jongens met surfles. Dat is nog best een uitdaging, maar het lukt ze beide om een aantal keer te blijven staan! Nu is het zwembadtijd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erna:
    7 augustus 2017
    Het surfen krijgen Rutger en Hugo zo te zien wel snel onder de knie!
  2. Sinie:
    8 augustus 2017
    wat hebben jullie een gevarieerd programma met veel sport er in.
    Genieten voor de jongens (en voor jullie).
    prachtige foto's.