Florida it is!

20 juli 2019 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

De vlucht naar Miami verliep voorspoedig. Aangekomen op het vliegveld gaan we op op pad om onze huurauto op te halen. We laten ons verleiden om tegen een kleine bijbetaling een iets grotere auto te nemen en als we in de garage aankomen blijkt die categorie niet meer beschikbaar te zijn. We krijgen gratis nog een upgrade. Het resultaat: een mini van! In mijn ogen een zeer te grote auto, maar als ik de 3 heren zie stralen dan moet het wel goed zitten. We rijden in Amerikaanse stijl!

We rijden naar Fort Lauderdale waar we 2 nachten blijven. Het strand valt wat tegen. Er ligt overal langs de kustlijn heel veel zeewier, ook waar je de zee in gaat. Gelukkig is er ook een zwembad. De volgende ochtend is het wel tijd om te relaxen bij het zwembad. Ik maak nog een strandwandeling. Dan volgt er een soort noodoproep. Er blijkt bij bouwwerkzaamheden ergens in de stad een waterleiding geraakt te zijn. Dit betekent dat de hele stad 24 tot 48 uur zonder water kan komen te zitten. We maken nog eens wat mee. Eerst de stroomstoring in NY en nu dit. We zijn toch op exotischere bestemmingen geweest waar je zoiets misschien meer verwacht.

Eind van de middag verkennen we het centrum. Met name de haven waar zeer luxe jachten liggen. Er blijken toch aardig wat restaurantjes gesloten te zijn dus we rijden naar een ander stadje. Na het eten gaan we bowlen. Rutger kan dit vervelend goed :-)

Bij het hotel aangekomen is het zwembad nog open en de poolbar ook en het waterproblemen is opgelost. We horen dat na 23 uur de zeeschildpadden hier aan land komen om eieren te leggen. We hadden al allerlei stukjes op het strand gezien dat was afgezet met lint. Hier blijken al eieren te liggen. Helaas hebben wij de schildpadden niet gespot.

Op vrijdag vertrekken we naar St Augustine. Op de route ligt het Kennedy Space center van de NASA. Hier hadden we al tickets voor geregeld. Het is een soort interactief museum. Je ziet originele spaceshuttles en de Apollo raket. Er is allerlei uitleg over de verschillende missies die zijn uitgevoerd. Indrukwekkend en informatief!

Na dit bezoek is het nog een kleine 2 uur rijden naar ons volgende hotel. We komen rond 21.15 uit en het blijkt dat het zwembad hier nog open is. Onze kamer grenst aan het zwembad dus R en H zijn aan het zwemmen en ik had mooi even tijd voor de blog!

1. Erna:
    20 juli 2019
    Geniet van het mooie Florida!
  2. Kathy van Eijkelenburg:
    20 juli 2019