Terug naar de kust

25 juli 2019 - Naples, Florida, Verenigde Staten

We besluiten ‘s avonds naar Disney Springs te gaan. Een complex van Disney waar je winkels, eten en vertier hebt. Prachtig aangelegd en leuk verlicht. Een soort park zonder attracties. Er is op verschillende plekken muziek en Hugo en ik doen nog mee met de hoelahoep workout. Vrolijke muziek om lekker te hoelahoepen :-)

De volgende ochtend is het tijd om te vertrekken. Eerst nog even relaxen bij het zwembad en rijden we eerst nog via Celebration. Dit is een dorpje dat door Walt Disney is ontworpen. Hij wilde de perfecte leefgemeenschap creëren. Er staan prachtige huizen, ze doen wat zoet aan. Keurige gazons en allemaal blije mensen. Tenminste, dat is wel de indruk als je er doorheen gaat. Leuk om te zien!

We rijden door naar Clearwater, een plek waar 361 dagen per jaar de zon schijnt en waar het water clear is. Onderweg blijven we ons toch wel verbazen over verschillende dingen. Langs de snelweg grote reclameborden van advocaten met foto’s erbij, ziekenhuizen die reclame maken. Bijzonder. Aan de snelweg zit niets qua tankstations. Je moet altijd de snelweg af. Het maakt eigenlijk niet uit welke afslag je neemt. Overal vind je een keur aan fastfood restaurant, allemaal drive thru, ook de Starbucks. Supermarkten, hotels. Echt iedere afslag en het is niet zo dat er slechts om de 50 km een afslag is.

Clearwater heeft een heerlijk strand waar we ons prima vermaken. Vervolgens rijden we naar ons hotel in St Petersburg. We zitten op de 1e etage en daarmee hebben we een prachtig uitzicht over de baai. Via TripAdvisor ontdekken we een geweldig restaurantje iets verderop aan de baai. Live muziek, geweldig uitzicht, maar vooral super lekker eten. Krab en kreeft is in dit deel van Florida de specialiteiten. Na het eten nemen de jongens nog een duik in het zwembad en wij kijken toe vanaf het balkonnetje.

We blijven maar 1 nacht hier, dus de volgende ochtend weer op pad. De jongens vinden dat er nog gezwommen moet worden, dus dat staat als eerste op het programma. Daarna rijden we door naar Naples. We komen langs een plaats Fort Myers waar het buitenverblijf van Edison en Ford als museum is ingericht. Daar gaan we naar toe. Leuk museum en ik leer nog wat feitjes over Ford die ik wel in de trainingen gebruiken kan. Die Edison was een bezig mannetje. Meer dan 50 jaar op rij heeft hij een patent op iets aangevraagd. Hij is recordhouder. Ik wist eerlijk gezegd niet dat hij zoveel dingen ontdekt / ontwikkeld had. Informatief dus.

Aangekomen in Naples vertrekken we naar het strand. Naples is een rijk dorp. Wat een huizen. Het Bloemendaal van Florida denk ik. Ook hier weer een prachtig strand! We boffen maar.

Donderdagochtend zetten we vroeg de wekker, want Marco en ik willen een strandwandeling maken en Rutger wil hardlopen. Wat een plek om je dag te beginnen! We lopen naar de pier en daar blijken de sheriffs te staan met een activiteit dat kinderen kunnen vissen daar. Na het ontbijten zijn Marco en de jongens daar naar toe gaan. Ik ben even de wasvrouw. In vrijwel ieder hotel staan wasmachines en drogers die je tegen een kleine vergoeding kunt gebruiken. Met die hitte hier heb je nog wel een keer was was. Mooi moment om de blog bij te werken en mijn boek uit te lezen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl