Strand en vis

27 juli 2019 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Donderdagmiddag gaan we nog naar het strand. Bij de pier kun je als het weer het toelaat een mooie zonsondergang zien. Dus daar gaan we in de avond naar toe. Het is enigszins bewolkt,  maar de lucht is mooi. Ook zien we weer dolfijnen. Bij het vissen in de ochtend hadden de heren ze ook al weer gespot.

Op vrijdag gaan we naar het eiland Sanibel, ook wel het schelpeneiland genoemd. Hier schijn je mooie stranden en schelpen te hebben. We staan vroeg op en worden getrakteerd op een wolkbreuk. We hebben al heel vaak donkere wolken en dreigende luchten gezien, maar telkens ging het goed. Nu niet dus. We wachten tot het iets minder regent en gaan op pad. Het eiland is mooi, maar we hebben hier in Florida al wel mooiere stranden gezien. We vinden wel wat mooie schelpen. Is toch altijd leuk om naar te zoeken.

We gaan in de avond weer naar het strand. Om te zwemmen (en voor mij lezen) en te genieten van de ondergaande zon. Het is hier gewoon heel erg mooi!

Op zaterdag vertrekken we naar de Florida Keys. Op de route rijden we door de Everglades. Wat een uitgestrekt gebied is dat. We zijn vroeg en rijden er praktisch alleen. We doen een tour met een air boat. Erg leuk, maar dit is niet het seizoen van de alligators. We zien ze dus niet, maar het vaartochtje is leuk. Daarna is er nog een alligator show. Ik hou mijn hart vast want ik hoop toch echt dat ze die beesten geen kunstjes laten doen. Gelukkig niet. Je krijgt vooral uitleg. Alligators hebben ong 80 tanden, al direct als ze geboren worden. Kunnen hun ogen intrekken, doen ze als ze in gevecht zijn. Ook kunnen ze slapend eten. Als ze hun bek open hebben en er komt iets in sluit het automatisch. Ze hebben een bepaalde lichaamstemperatuur nodig om hun voedsel te kunnen verteren. Daarom liggen ze in de winter in Florida te zonnebaden. Nu is het zelfs te warm voor een alligator! Daarna lopen we over een pad waar je nog alligators kunt zien en Hugo spot zo waar een baby in het wild.

Daarna rijden we door naar Key Largo. Rond de middag zijn we er en we kunnen direct inchecken. De heren willen heel graag vissen en we zitten hier aan een jachthaven. We ontdekken dat er om 13.30 een boot vertrekt. In vliegende vaart naar de dock en de heren kunnen nog mee. Wat de heren vangen kunnen ze meenemen. In het restaurant naast ons hotel bereiden ze je eigen vangst. Ik hoop dat ze veel vangen :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl