Strand en Orlando

23 juli 2019 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Op zaterdagochtend worden we zeer aangenaam verrast door het prachtige strand waar ons hotel aan grenst. Het zand voelt als verse sneeuw; het knispert onder je voeten en voelt heel zacht. Marco en ik maken een strandwandeling en spotten wilde dolfijnen! Echt heel mooi om te zien. Ook de middag gaan we naar het strand, maar met onze Nederlandse huidjes blijven we toch maar niet te lang in de zon. Begin van de avond rijden we naar het centrum van St. Augustine. Dit is een van de oudste stadjes van Amerika. Er is een fort en er lopen mensen rond verkleed als edelmannen. Er is een hoofdstraat wat je een beetje aan een Western doet denken. Het komt op ons een beetje over als Volendam. We willen ergens wat eten, maar dat blijkt geen gemakkelijke opgave. Overal meer dan een uur wachten! We eten uiteindelijk wat in het hotel. Ook prima.

De volgende ochtend maken Marco en ik weer een mooie strandwandeling en spotten wederom dolfijnen. Dat blijft toch iets magisch! We vertrekken daarna naar Orlando en gaan maar eens beginnen met een outlet mall. Wat een winkels! Sommigen hebben wel echt goede deals. We slaan maar wat in en ik hoop dat het straks allemaal past in de koffers :-) We gaan vervolgens naar ons hotel en het lijkt wel of we in een gangsterfilm belanden. Zeer dubieuze figuren rijden / lopen er rond. We checken toch maar in en als we bij de kamer komen blijkt deze niet schoon te zijn. Dus terug naar de receptie en krijgen we vervolgens een andere kamer. Deze blijkt tussen een groep mensen te zijn die bij elkaar horen en met openstaande deuren schreeuwend en drinkend zich uitstekend vermaken. Om het plaatje compleet te maken rijdt er een auto langs met zeer harde rapmuziek. Het lijkt echt een slechte film waar we in zijn beland. We gaan naar binnen met een zeer slecht gevoel. We proberen het reisbureau te bellen, maar dat lukt niet. We kijken op Booking.com en besluiten een ander hotel te boeken. Heb ik echt nog nooit in mijn leven gedaan, maar dit voelt echt zo slecht om hier 2 nachten te moeten blijven. Dus binnen een paar minuten een nieuw hotel geboekt, uitgecheckt en naar het nieuwe hotel gereden. Nog een drankje aan de bar om er nog even samen om te kunnen lachen.

Op maandag zijn we vroeg op om naar Universal Island of Adventure te gaan. Ik had gelezen dat als je bij het opengaan van het park er bent het nog redelijk rustig is. Dat was een gouden tip! Binnen een half uur konden we 3 attracties in zonder wachtrij. We hadden 2 waterbanen achter elkaar gedaan onder het motto; we zijn nu toch al helemaal nat, dus kom maar op. Verder hebben veel attracties singel rider lanes. Dan word je toegevoegd als er bijv 4 naast elkaar kunnen en er is een groep van 3. Je zit dan niet zelf naast elkaar. Dat levert flinke besparing in wachttijd op. De attracties zijn echt geweldig. Ook een aantal 3D en 4D. Het leek net of je vloog door de wereld van Harry Potter en met Spider-Man door New York of dat je nat werd van het slijm van een dino. De echte Harry Potter fan kan zijn hart hier ophalen. Wij kennen het eigenlijk alle 4 niet. Maar wel geweldig om te zien hoe alles gemaakt is. Er zijn ook geweldige achtbanen. We sluiten af met een achtbaan die ik weet niet hoe vaak over de kop is gegaan. Genoeg door elkaar geschut. Kortom, we hebben ons echt goed vermaakt. Nu zijn we even in ons hotel. Even bijkomen en ons beraden op wat we vanavond en morgen gaan doen. Morgen rijden we naar de kust, naar St Petersburg. Hier hebben we 1 overnachting.

1. Erna:
    23 juli 2019