New York laatste deel

17 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Op naar de Yankees. Wat een belevenis. Een mooi stadion met heel veel eten. We zoeken onze plekken en we zitten hoog in het stadion. Best een goede plek. Vooral goed dat er een groot scherm is waar veel op herhaald wordt. Gaandeweg het spel worden de spelregels steeds duidelijker en merken we aan het publiek wat de populaire spelers zijn. We doen mee met de wave, de aansporingen om geluid te maken enz. Je wordt goed geëntertaind tussen het spel door. Het grote scherm waar iedere keer mensen in beeld komen die dan enthousiast beginnen te zwaaien is ook leuk. Tussendoor moet er natuurlijk ook nog popcorn gehaald worden. De verkopers die over de tribune lopen. Volgens Hugo is het echt als in de film. Op de terugweg in de metro worden we getrakteerd op een geweldige dans show door 3 jongens. Hugo roept bij ieder station dat we er gelukkig nog niet uit hoeven.

Op dinsdag starten we met een echt Amerikaans ontbijt. Op voorhand maakt Hugo zich druk of het wel genoeg is wat hij heeft besteld: pancakes. Daar hoef je je in Amerika natuurlijk geen zorgen over te maken :-). Daarna gaan we naar High way park. Dit is vroeger een trambaan geweest. Hier hebben ze een leuk wandelpad van gemaakt. Nog even een luxe winkelcentrum bewonderen en verder genieten van het uitzicht. In Costa Rica hebben we destijds een wandeling door de boomtoppen gemaakt. Dit voelt een beetje hetzelfde maar dan tussen de gebouwen door. We moeten natuurlijk nog wel de NY cheese cake proeven. We testen 3 verschillende soorten. Heerlijk. We kunnen NY natuurlijk niet verlaten zonder geshopt te hebben. We gaan naar SoHo. Rutger en Hugo zien allerlei interessante winkels. Merken waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb en prijzen waar Marco en ik niets van willen weten. Gelukkig vinden we ook nog wat betaalbare winkels en het is Sale. We eindigen in een leuk Italiaans restaurantje. Lekker eten in een Italiaanse heksenketel. Ongelooflijk hoeveel leuke restaurantjes je ziet en welke soorten keukens hier allemaal zijn. Terug in het hotel is het koffers pakken en zorgen dat we klaar zijn voor vertrek.

Woensdag vertrekken we op tijd naar het vliegveld. De heenweg hebben we er meer dan 1 1/2 uur over gedaan om van het vliegveld bij het hotel te komen. Dus we nemen nu maar wat marge. Maar het verkeer valt mee en nu zitten we op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar Miami. Benieuwd wat we gaan aantreffen in Florida!

1. Katgy:
    17 juli 2019
    Gaaaf! Geniet lekker!
  2. Erna:
    17 juli 2019
    Nu genieten op de volgende bestemming!