New York deel 2

15 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Op zondag wandelen we naar Chelsea market. Een mooie markthal met allerlei winkeltjes en eettentjes. Marco en ik vergissen ons weer in het formaat koffie. Small is ook te groot :-) Volgende stop is China town. We hebben niet heel veel tijd, omdat we in de middag de fietstocht hebben, maar we hebben gelukkig tijd genoeg om lekker Vietnamees te eten. De fietstocht start vanuit Brooklyn. Een hele andere wijk dan Manhattan. Volgens onze fietsgids een wijk die steeds populairder en daarmee ook duurder wordt. We fietsen eerst door straten waarin je je in een Amerikaanse soap of film waant. Vervolgens fietsen we naar een mooi uitkijkpunt over het water, het Vrijheidsbeeld en Manhattan zijn te aanschouwen. We fietsen door naar het punt tussen de Manhattan en Brooklyn bridge, langs het water door parkjes enz. Het is zondagmiddag dus overal families die er lekker op uit zijn. We fietsen eerst over de Manhattan bridge en komen van daaruit in China town. In het park hebben alle bejaarde Chinezen zich verzameld. Er wordt gezongen, luidkeels door microfonen, geschaakt en gegokt. Daarna fietsen we over het plein waar alle gerechtshoven zich bevinden, oa het gebouw waar je Suits altijd de trappen van ziet als ze naar de rechtbank gaan, en vlak daarachter zit ook een gevangenis met zware criminelen. Bizarre plek zo midden in de stad. Vervolgens over de Brooklyn bridge terug naar Brooklyn, waar we nog leuke plekjes spotten. Echt een leuke tocht. Wel vermoeiend door de hitte. We hebben een BBQ restaurant gespot vlakbij waar de fietstocht eindigt, dus daar gaan we lekker wat eten en drinken. Voor we naar het hotel gaan maken we een stop bij de Brooklyn bridge bij zonsondergang. Leuke sfeer, iedereen die de mooiste foto’s wil maken. De lucht verandert per minuut van kleur, dus Marco heeft ook heel wat foto’s gemaakt.

Maandagochtend wandelen we naar Central parc. Helaas niet goed gekeken op Google maps dus eerst helemaal de verkeerde kant opgelopen, door wel een beetje een mindere buurt van NY. Hoort er natuurlijk ook bij in zo’n grote stad. Je ziet hier veel zwervers, mensen die overal op straat liggen te slapen. Gelukkig komen we weer op het juiste pad en bij Central Parc aangekomen besluiten we fietsen te huren. Het is weer een warme dag en dan is fietsen toch wel aangenamer. We spotten de high lights en genieten van de dingen die er te zien zijn. Vooral de muzikanten zijn leuk/goed. We wandelen terug naar het hotel en nu even een relax moment. Straks naar de Yankees!

1. Erna:
    16 juli 2019
    Wel een goede manier, op de fiets, om New York te verkennen.
  2. Petra Brinkman:
    17 juli 2019
    Klinkt allemaal geweldig! Leuk hoor!