Kennismaken met New York

14 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vrijdag was het dan eindelijk zo ver: de vakantie gaat beginnen. Vroeg op, om op tijd op Schiphol te zijn. Als we de auto geparkeerd hebben bij lang parkeren blijkt dat we op de parkeerplaats al onze bagage kunnen inchecken. Geen rij, direct aan de beurt. Op Schiphol aangekomen kunnen we ook zonder wachtrij door de douane, dus na een half uur op Schiphol te zijn zitten we al achter een kop koffie. De vlucht gaat goed. Als we geland zijn in New York staat er helaas een lange rij voor de douane. Gelukkig mogen we het land in :-) Met de taxi gaan we naar het hotel. Dat is nog wel een lange rit. Wat een drukte. Bij het hotel aangekomen blijkt dat we bijneemt verkeerde hotel staan. Gelukkig zit ons hotel om de hoek. Lekker suf. We hebben nog tijd om de omgeving te verkennen: times square. We lopen ook wat winkels in en Hugo is helemaal onder de indruk van alle sneakers die ze hebben en die hij niet kent. We vinden een leuk tentje om te eten. Heerlijke hamburgers en Rutger en Hugo zijn in hun sas met de gratis refill van de frisdrank. Zelf ben ik doodop van de reis, vroege op staan en tijdsverschil. We zijn vroeg gaan slapen.

Op zaterdag zijn we er op tijd uit en gaan we naar de ferry op het Vrijheidsbeeld te kunnen zien. Eerst met de metro die kant op. Met de ferry heb je een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld maar ook op de skyline. Rutger en ik hadden wel het gevoel in een film beland te zijn. Echt gaaf om die dingen te zien die je altijd in films en op tv hebt gezien. We wandelen vervolgens naar het 9/11 memoriaal. We hebben ook kaartjes voor het museum. Zeer indrukwekkend. Voor Marco en mijn deels herkenbaar omdat wij natuurlijk destijds veel op tv hebben gezien. Voor R en H best veel nieuwe informatie. Na dit bezoek wandelen we naar Soho. Hier zit 1 van de winkels die op Hugo’s verlanglijstje staat. Sneakers in allerlei soorten, maten en prijzen. Ongelooflijk hoe druk het er is en hoeveel daar verkocht wordt. Het paar dat Hugo wil blijken ineens een stuk duurder dan op de site vermeld staat, dus helaas nog geen paar gevonden. Gelukkig hebben we nog 3 weken. We vinden weer een leuk plekje om te eten en wandelen vervolgens richting Times square. Gisteren was het nog licht toen we daar waren. Wat vreemd is, is dat een deel van de schermen niet werkt. Als we naar het hotel lopen blijkt dat er stroomuitval is. Overal politie en brandweer. Een heel raar straatbeeld geeft het. Wij hebben geluk, want ons hotel heeft wel weer stroom. Als we op het nieuws kijken blijkt er een grote stroomstoring te zijn in New York. Het verkeer zit helemaal vast, ook voor ons hotel. De sirenes blijven loeien. Wat een chaos. Wel fijn dat wij lekker in ons hotel zitten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karine:
    14 juli 2019
    Wat een gave stad hè! Een stad die je zelf moet voelen en meemaken, eigenlijk niet te beschrijven. Geniet ervan! xx
  2. Erna:
    14 juli 2019
    We hadden hier al van de stroomstoring gehoord op het nieuws, hopelijk is het snel opgelost. Wat is er veel te bekijken in New York ! Veel plezier.
  3. Kathy van Eijkelenburg:
    14 juli 2019
    Geniet lekker! Leuk jullie verhalen te kunnen volgen.